onsdag 19 maj 2010

Drömmar - here I come!

När jag var hos kiropraktorn idag frågade han mig lite fint vad som var min dröm med livet. Jag ojade mig och sa att "tja, att springa en marathon skulle ju inte vara fel" (vet inte vad det kom ifrån för egentligen är jag ingen långdistansare alls!). Då svarade han: Nej, det är en målsättning, vad är din dröm? Och då slog det mig, JAG HAR INGEN LIVSDRÖM!

Jag är av den hårda (läs: kalla) typen som inte tror att drömmar slår in ändå, men en livsdröm måste man ju ha. Det är ju inte konstigt att man är lite småbitter annars!

Så nu ska jag sitta ner, utvärdera mitt liv, sätta upp en massa målsättningar.. men också fundera på vad jag verkligen vill med livet och våga låta mig drömma igen. :)

Vad har du för livsdröm?

2 kommentarer:

  1. Jag har nog mest en massa mål faktiskt.. Kanske också ska fundera över livsdrömmen..

    SvaraRadera
  2. Livsdrömmen är att starta eget. Att slippa slava "under" någon annan och bli sin egen chef. Isåfall skulle det bli en inredningsbutik eller en fin liten kvalitetsloppis, och allra helst med tillhörande mysigt café (gärna bok-kafé eftersom jag förutom inredning och bakelser älskar böcker!). Ja, det var min "lilla" dröm det :)

    SvaraRadera