onsdag 26 maj 2010

Minnen från barndomen

Jag har den senaste tiden bestämt mig för att försöka njuta mer av min vardag, för jag har faktiskt ett riktigt bra liv. Så idag, direkt efter jag slutat jobba på morgonen, åkte jag till mor min och hade kvalitétstid i form av frukost och sen gav jag mig ut på en riktigt skön promenad i skogarna där jag lekte som barn.
Jag kom på mig flera gånger att jag gick och dagdrömde om alla busstreck vi gjorde där som små. En gång köpte jag en kanin av en kompis som tröttnat på den. Vi kom överrens om att en femma blev ett bra pris så jag betalade och tog sen kaninen under armen och gick. Det vi inte tänkte på var att ingen av våra föräldrar var med på det, haha, så jag fick såklart gå tillbaka och lämna kaninen samma eftermiddag.. Attans!
En annan gång "gifte" jag mig på en av öarna nere i mitten av ån. Jag kommer ihåg att vi fick vada ut och att min ring var gjord av ett grässtrå. Haha, gisses vilken fantasi man hade när man var liten, visst är det underbart!

Har du nått sånt där härligt minne som får dig att småle bara genom att tänka på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar