fredag 9 juli 2010

Härligt pass!

Sammanfattning av dagens pass:

Aktivitet:

Jogg - medel

  • Distans: 4km
  • Tid: 24:21:24
  • Snitt tempo: 6.05 min/km

Löpskolning ca 10 min

  • Höga knän
  • Spark i baken
  • Korta intensiva steg - tre långa frånskjut osv
  • Indianhopp
  • Utfallssteg
  • Tågång

Jogg - lugn

  • Distans: 2,17 km
  • Tid: 14:07:17
  • Snitt tempo: 6.30 min/km

Sammanfattning:

Distans: 6,17 km
Tid: 38:29:11

Underlag: Skogsväg / stig

Medelpuls: 177
Maxpuls: 189

Genomsnittligt tempo: 6,13 min/km

Känsla: Idag kändes det helt naturligt att jogga på snabbare än i 6.30 tempo, helt underbart!.. Undra om träningen börjar ge lite utdelning nu? Vore ju himla kul att kunna bättra på mina tider lite.. Men jag är inte stressad iofs, det får ta den tiden det tar.. :)

4 kommentarer:

  1. Duktig du är!
    Löpskolning har jag aldrig provat på.
    Är nog jättebra...

    SvaraRadera
  2. Mia - Ja men jag tror faktiskt det kan vara nyttigt. Sen gör jag det lite för att stärka mina knän med, dom är lite svaga å vill inte riskera att skada mig i onödan. Så jag har helt enkelt snott syrrans sjukgymnastik-program å blandat det lite med löpskolning.. :)

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt pass! Riktigt bra sprunget! =)
    Har varit på semester den här veckan så träningen har blivit lidande, har bara blivit lite promenader...Juliutmaningen går ändå skapligt, ligger bara en timme efter i schemat. Räknar med att snart ligga mkt bra till eftersom jag ska cykla från Linköping till pojkvännen i Kalmar söndag+måndag...det lär väl ta några timmar..haha.. Imorrn blir det nog en springrunda ändå så jag inte glömmer bort hur man gör.. =) /Frida

    SvaraRadera
  4. Jättebra jobbat ju! Jag märker stor skillnad på löptempot när man sprungit snabbdistans! Och visst är det så att du märker resultat i din löpning nu! Roligt och en bra morot framåt :) Heja heja!

    SvaraRadera