söndag 4 juli 2010

Snabbdistans

Det är ju helt galet vilket hett väder vi har.. klockan är exakt 21:22 och det är fortfarande 24 grader ute.. Men jag tänker inte klaga, tycker om värme men den gör det ju liiiiite jobbigare än vanligt att springa i..
Ikväll hade jag planen att låna benen rulla på och för omväxlingsskull pressa lite. Jag gillar ju inte att gå över till det obehagliga i löpningen men vet att jag måste för att bli snabbare. Så summan av kardemumman blev helt enkelt att jag tog i (inte stenhårt men ganska mycke) och sprang tills jag kände att det blev för jobbigt.. hehe.. bra upplägg va? ;)

Sammanfattning av dagens pass:

Aktivitet: Jogg - snabbdistans
Distans: 3,4 km
Tid: 18:36:26
Underlag: Skogsväg / stig

Medelpuls: 178
Maxpuls: 193

Genomsnittligt tempo: 5,27 min/km

Känsla: Rackarns vad jobbigt det var! Sen hjälpte det ju knappast att det känns som jag bor i området runt ekvatorn.. svetten rinner ju när jag sitter still lixom!

1 kommentar:

  1. Jättebra jobbat!! Jag körde också snabbdistans pga värmen :) Men imorgon ska jag försöka springa lite längre, hoppas det svalkar liite ;)

    SvaraRadera