onsdag 15 september 2010

8 seeega kilometer

Idag pallrade jag mig in till staden för att ha en löpar-dejt med Åsa igen. Vi möttes upp på Hallbyområdet och betade av rundorna 4km + 2km x 2ggr. Det är alltid så himla trevligt att springa ihop med Åsa, vi har en himla massa gemensamt även om vi har så olika liv. Tack för idag!

Sammanfattning av dagens pass:

Aktivitet: Jogg
Distans: 8 km
Tid: 53:38:27
Snitt-tempo: 6,42 min/km
Underlag: Skogsväg
Medelpuls: 173
Maxpuls: 194
Känsla: Segt, benen kändes som kola efter bara några km så idag fick pannbenet kämpa!
+
Direkt när jag kom hem så begav jag mig till kompisens stall och gick en barnvagnspromenad med hennes 3 månaders pojk. Rundan blev 5km i helt ok tempo.. Nöjd! :)
+
60 minuter cirkelträning på gymmet.. Jobbigt!!

--------------------------------------------------------------------------------------

Kvar innan jag klarat utmaningen:

137 km
28 träningspass
52 min i plankan
474 armhävningar
14 min jägarvila
4 intervallpass
6 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation
Min personliga utmaning: Klara milen under 65 min

3 kommentarer:

  1. Tack själv, tycker att vi "passar varandra så bra" fastän vi har så olika liv! Känns som om jag känt dig längre än bara ett par månader :) Vilken superaktiv dag du haft! Galning ;) Tack för ett riktigt pannbrytarpass! Jag var tröttare än tröttast i benen men nu känns det gött! Hoppas att det vänder snart! Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med joggingdejt! Och det var ett redigt pass ni körde!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härligt aktiv dag!

    SvaraRadera