lördag 18 september 2010

Hallbyjoggen 2010

Bild: Skärmdump från Garmin - höjd (m)


Nu har jag varit ute å rusat runt med en sån där nummerlapp på magen igen, jag tror jag börjar bli beroende.. :) Idag var det backiga Hallby som gav mig en riktig utmaning. Regnet stod som spö i backen i säkert en hel timme innan loppet, och vad det gör med sandvägar är ju ganska lätt att räkna ut - det blev lerigt och halt som bara den.
Banan var helt ok dom första kilometerna men sen kom en backe som tog musten ur mig helt, den var heeelt sjukt brant alltså. Jag fick sakta ner och börja gå uppför och det märks på kilometertiderna. :(
Jag satte som mål att klara de 5 utlovade kilometrarna på 30minuter, så gissa om jag blev skitbesviken när klockan bara står på 4.41 km när jag går i mål? Suck! Ja iaf, jag hade tempot idag och är riktigt nöjd ändå.. hade bara banan varit 600 m längre så hade jag suttit här med ett nytt PB nu, det är jag säker på!


Sammanfattning av Hallbyjoggen 2010:

Aktivitet: Jogg
Distans: 4.41 km
Tid: 26.44.62
Snitt-tempo: 6.03 min/km
Snitt-tempo km: 5:19, 5:53, 6:48, 6:34, 5:12
Underlag: Gräs, leriga stigar, grus m.m
Känsla: Benen var alldeles för sega idag så det tog emot från steg ett, men jag är nöjd att jag kämpade på iaf.. :)

--------------------------------------------------------------------------------------

Kvar innan jag klarat utmaningen:

126 km
26 träningspass
50 min i plankan
474 armhävningar
14 min jägarvila
4 intervallpass
6 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation
Min personliga utmaning: Klara milen under 65 min

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!! Synd att du inte fick nåt PB eftersom banan var för kort, men det kommer fler tillfällen ska du se :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul om du också ska springa Varvet! Jag har precis kommit hem från en runda på 15 km asfalt där jag inte kände av knäet alls så en halvmara borde ju funka tycker jag.

    Förstår att du är besviken över att banan var för kort men jättebra jobbat utav dig!!

    SvaraRadera
  3. Men vilka himla bra km-tider du fick!

    SvaraRadera