onsdag 18 augusti 2010

Blodomloppet 2010

Foto: Jag innan start, hett värre.. haha.. lånat från jnytt.se


Jaha, då har jag genomfört årets Blodomlopp i Jönköping. Jag sprang 5km på 31.40 och får väl under omständigheterna vara nöjd, även om jag faktiskt siktade på under halvtimmen. Jag var tvungen att gå i två av backarna, så jag har verkligen tappat hur mycket flås som helst nu när jag inte tränat så mycket den sista tiden. Men som sagt, jag ska vara nöjd ändå.
Min största farhåga var ju att benet inte skulle hålla men det verkade inte alls som det var några problem, då jäklas ryggen bra mycket mer med mig.. alltid ska det ju vara nått.. ;)

Kvällens höjdpunkt var absolut att få träffa Åsa, det är första gången men knappast sista.. Nu siktar vi på Tjejmilen den 5 september, då jäklar.. :)

------------------------------------------------

Sammanfattning av dagens lopp:

Aktivitet: Jogg
Distans: 5.09 km
Tid: 31.40
Snitt-tempo: 6,13 min/km
Underlag: Asfalt

Medelpuls: 189
Maxpuls: 202

Kommentar: Precis som jag anade under loppet så låg pulsen galet högt, tänk vad snabbt man tappar allt.. Men men, det är ju inte hela världen, nu är det bara å köra på.. :)

5 kommentarer:

  1. GRATTIS! Åh, vad jag är glad för din skull.
    Du har varit superduktig tycker jag! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Jonna! Klart Du kan!!!! :) Inte trodde du väl något annat?
    Det är bara att ta nya tag längre fram.. Hallbyjoggen lät väl skoj! Flirta med Dig Åsa!

    SvaraRadera
  3. Duktiga du! Det var verkligen hur kul som helst att träffa dig! Kändes verkligen så lätt (som om vi umgåtts hela livet).. Tycker du ska vara nöjd över loppet! Det var inte helt lätt att ta sig fram och det sinkar ju en hel del.. Sen att du inte heller sprungit mycket på sista tiden! Även jag nådde maxpuls - jösses vad jobbigt det blev!

    SvaraRadera
  4. Mie - Taack, vad söt du är!! :)

    SvaraRadera
  5. Pernilla - Ja egentligen förstår jag inte varför jag tänker så mycket, men jag har verkligen byggt upp så mycket runt de där 30 min på 5km, så allt annat känns så oövervinnerligt.
    Å ja, nu är jag anmäld till Hallbyjoggen.. ska bli spännande.. :)

    SvaraRadera