fredag 18 juni 2010

Långtur med Morris

Foto: privat


Idag har jag och Morris varit ute på en helt fantastisk långpromenad i skogarna här hemmavid. Stundvis gick vi i ett riktigt bra flås-tempo och stundvis så lullade vi bara runt, precis som det ska vara.. :)
Vi gick förbi flera gårdar där dom var i full fart med att stränga hö, det luktar ju så himla gott! En bit av sträckan gick genom ett naturreservat som jag faktiskt inte visste fanns, galet fint det var det där! På ängarna låg kossorna och solade å kikade lite nyfiket på oss när vi traskade förbi.. åh.. vill tillbaka!

Sammanfattning av dagens pass:

Distans: inte en aning
Tid: 2 h 45 min
Underlag: Grusväg, skogsstig, ängsmark och lite lite asfalt

Känsla: Långa promenader är verkligen min grej! Längtar tills jag trivs lika bra med långa löpturer.. haha

1 kommentar:

  1. Han är så fin din kompis Morris! =)
    Det var ingen dålig långpromenad Ni fick till idag! Bra jobbat! =)
    Snart känner Du samma sak för löpningen, det är bara att hålla ut så man tar sig över "tröskeln" - och Du är snart där!

    SvaraRadera