tisdag 22 juni 2010

Suck!

Jag är helt hopplös!!
Så fort jag bläddrar runt i alla era (underbara) bloggar så jämför jag mig ju såklart med era tider och det slutar alltid med att jag blir smålåg över att jag inte springer snabbare. Det känns som alla förbättrar sig hela tiden och jag står still och tragglar på i ungefär samma (hopplöst låga) hastighet... ÅNGEST! Så, snälla.. hjälp mig! Vad ska jag göra? Jag följer ju ett träningsprogram för att kunna genomföra tjejmilen under 60 minuter men just nu känns det helt hopplöst!

7 kommentarer:

  1. Hur länge har Du använt programmet? Är det pass med intervaller? Backar?
    Man tragglar på i början.. Jag tragglar fortfarande på! Jag har svårt att få till intervall- och backträningen ensam..
    Skit i hur alla andra springer!! Jämför bara med Dig själv. Hur var det första gången Du var ute och sprang?
    Det händer grejer i kroppen hela tiden, Du ser dem inte alltid bara..
    Keep jogging Jonna! *tummar upp*

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp! Jag höll på och joggade och joggade i 5 månader innan jag orkade springa 5 km utan gångpaus. Ytterligare ett år innan jag sprang en hel mil. Och då tog det mig 75 minuter.
    Jämför dig bara med dig själv, gå tillbaks i träningsdagboken/bloggen och se vad du skrev om ett av dina första pass. Klart du har utvecklats!
    Läs om mina tankar om detta här: http://gylleneloparskor.se/?p=705 och http://gylleneloparskor.se/?p=332
    Lycka till och ge inte upp!!

    SvaraRadera
  3. Du ska inte ge upp.
    Och du ska definitivt inte jämföra dig med andra.
    Du är jätteduktig!!!
    Glöm inte det!!
    Du tränar, det är inte alla som gör.
    Ge inte upp!!!

    SvaraRadera
  4. Sv: Känner du någon som springer lite fortare? Då kan ni ju springa ihop någon gång ibland - du får någon att jaga..
    Det där med egen coach.. Finns det någon löparklubb där du bor? Haka på dem på kvalitetsträning - kan det vara något?

    SvaraRadera
  5. Alla är olika, så är det bara. :) Så jag säger som alla andra redan har sagt: jämför dig bara med dig själv! Och kanske till och med: jämför dig bara med dig själv under samma förutsättningar. Man har bra och dåliga dagar, till och med bra och dåliga perioder. En bra dag en dålig period kanske är som en dålig dag under en bra period. Kanske är den inte ens det. Men då får man respektera omständigheterna! :)

    Du kommer att nå dina mål, men det går bättre utan ångest! :)

    SvaraRadera
  6. Jag tror du kommer att bli så superpeppad över att springa med allt detta folk att du kommer drivas framåt mer än du tror! Tänk också på att det är 2,5 månad kvar! Jag tror inte det blir några problem, du följer ju programmet och det är ju jättebra! Man är bara sin egen "fiende".. När jag började springa för tre mån sen kunde jag inte springa 3 km utan flera gångpauser! Det kommer gå kanon! :) :)

    SvaraRadera
  7. Vissa verkar födas med talang, andra inte. Jag har ingen talang alls för löpning men jag tycker det är kul så jag springer ändå! :) Jag sprang mina första sammanhängande 5 km i december 2008, 6 månader tog det att kapa 8 min. Kan inte springa snabbare än vad jag gjorde då - ett år senare.

    Känslan av att alla andra "har det bättre" (springer bättre i det här fallet) är väldigt vanlig. Men så är det inte!

    SvaraRadera